Warsztaty/ Wydarzenia

Warsztaty kulinarne „Ryby są super” z Karolem Okrasą

Witajcie kochani 🙂

ostatnio miała miejsce premiera nowej książki z wydawnictwa Lidl Polska „Ryby są super” o której wspominałam na blogu. Z tego powodu Lidl zorganizował warsztaty kulinarne dla blogerów w których miałam przyjemność uczestniczyć. Temat przewodni to ryby, warsztaty poprowadził Karol Okrasa. Poniżej przedstawiam wam, krótką notkę z tego wyjazdu 🙂

Warsztaty odbyły się „pod chmurką” w Rudzie Sułowskiej, w miejscowości Milicz.
Na wycieczkę udaliśmy się wspólnie z innymi blogerami autokarem, który wyruszył z centrum Warszawy. Na miejsce dotarliśmy około godziny 15 gdzie mieliśmy chwilę na odświeżenie się, szybkie przygotowanie do warsztatów oraz obiad. Na miejscu czekał już na nas Karol Okrasa wraz z przygotowanymi stanowiskami do pracy, rozpalonymi kociołkami oraz produktami z ryneczku Lidla oraz oczywiście świeżymi rybami 🙂

Po krótkiej przemowie Karola, dostaliśmy zadanie aby przygotować swoją wersję zupy rybnej oraz rybnej kanapki. Podzieliliśmy się na kilka drużyn, ja gotowałam wraz z Magdą oraz Pawłem z bloga Chleby.info

Przygotowaliśmy lekko pikantną zupę rybną z dodatkiem papryki, pomidorów, mleczka kokosowego, trawy cytrynowej oraz liści limonki.
Drugim zadaniem było przygotowanie kanapki rybnej, my zrobiliśmy burgery z mielonej ryby z dodatkiem żurawiny i kolendry, przygotowaliśmy sos na bazie awokado, kaparów oraz soku z limonki. Całość podaliśmy na podpieczonych bagietkach z dodatkiem chrupiącego kalafiora – to było naprawdę pyszne :).

Mimo, że było zimno i trochę padało, pogoda nie przeszkodziła nam w gotowaniu, bawiliśmy się świetnie, a w trakcie gotowania rozgrzewaliśmy się grzanym winem z dodatkiem przypraw, które bardzo mi posmakowało 😀

Po warsztatach mieliśmy okazję porozmawiać przy wspólnej kolacji z Karolem oraz innymi blogerami. Nadszedł również czas na autografy i wspólne zdjęcia.

IMG_1339IMG_1416IMG_1440IMG_1452

Drugiego dnia udaliśmy się na wycieczkę po Stawach Milickich, na której przewodnikiem była pani ichtiolog – Katarzyna Misiewicz. Opowiedziała nam m.in o hodowli ryb w stawach, która jest w 100% naturalna.

Stawy Milickie są największym kompleksem stawów rybnych w Europie. Ich powierzchnia sięga 7,5 tysiąca hektarów lustra wody. Położone są w Dolinie Baryczy na terenie dolnego Śląsku, gdzie znajduje się również największy w kraju ptasi raj (możemy spotkać tam około 300 gatunków ptaków). W Stawach Milickich hoduje się ryby takie jak: karp milicki, sum, jesiotr, szczupak, amur, tołpyga, okoń, karaś oraz lin. Najpopularniejszym z nich jest kap milicki, który jest tradycyjnym produktem regionalnym. Ryby z stawów milickich możecie spotkać w sklepie Lidl Polska.

Chciałabym serdecznie podziękować za udział w tak wspaniałych warsztatach, wszystkim organizatorom oraz dla innych blogerów za mile spędzony czas 🙂